La ce trebuie să fii atent când vrei să termini contractul cu operatorii telecom

de: Florin Cașotă
01 08. 2019

Dacă nu ești mulțumit de serviciile de internet, tv sau telefonie ale operatului atunci ai vrea să închizi contractul cu acesta. La ce trebuie să fii atent.

Înainte să închizi un contract cu un operator de servicii de telefonie, internet sau televiziune, ANCOM te sfătuiește să verifici condițiile de încetare ale respectivului contract.

În primul rând, atunci când soliciți încetarea contractului trebuie să ții cont de – perioada contractuală, ce penalități i se aplică dacă soliciți încetarea contractului, iar perioada inițială de contract nu a expirat, dar și termenul şi modalităţile în care poți depune o cerere de încetare a contractului.

Poți să soliciți încheierea contractului și prin telefon, dar este mai bine și mai sigur să faci asta în scris, apoi să o trimiți prin poștă, cu confirmare de primire sau să o depui la un punct de lucru pentru ca apoi să primești un număr de înregistrare.

De asemnea, trebuie să ții cont și de faptul că furnizorii condiționează procesarea cererii de încetare de returnarea echipamentelor oferite în custodie, chirie și de plata unor eventuale datorii.

Ce obligații au operatorii telecom față de tine

În plus față de informațiile prevăzute în contracte, operatorii de servicii de telefonie, internet și televiziune sunt obligați să publice pe site-urile proprii:

  • informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii
  • informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului
  • adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului
  • formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul
  • informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute

Dacă ai probleme cu operatorul telecom și cu închiderea unui contract atunci poți sesiza ANCOM la această adresă.